Kangasalan Eläkkeensaajat KES ry. on perustettu 13.12.1993

Yhdistys on kaikille avoin sitoutumaton yhdistys.

Yhdistyksen tavoitteena on toiminta jäsenten edunvalvojana sekä tarjota heille mahdollisuuksia sosiaaliseen kanssakäymiseen, järjestää kulttuuri-, harraste- sekä muuta virkistystoimintaa.
Edistää jäsenten fyysistä ja henkistä hyvinvointia.
Tehdä toimintaa tunnetuksi eläkkeelle tulevien ja jo eläkkeellä olevien keskuudessa.
Toivotamme jäsenemme tervetulleiksi erilaisten toimintojen pariin. Täyttä elämää hyvässä seurassa.

13.12.2023 Hopeisilla ansiomerkeillä kukitetut vas. Mauri Myllymäki, Heimo Heino, Seppo Kantola, Anneli Kiminki, Arja Lahti, Risto Lehto, Ritva Metsäsalo ja Kaarina Valtanen.

Kultainen ansiomerkki myönnetty Kunniapuheenjohtaja Eino Gustafssonille
Kultaiset ansiomerkit luovutettiin 13.12.23 Leena Juurakko, perustajajäsenet: Juho "Jussi" Valkama ja Eeva Lahtinen.
EKL:n Kultainen ansiomerkki on myönnetty Kauko Matilaiselle. Merkin luovutti järjestöjohtaja Petra Toivonen.
30-vuotisjuhlat voivat alkaa. Liput ja ansiomerkit ovat valmiina.
EKL:n toiminnanjohtaja luovutti kultaisen ansiomerkin Annikki Vehkalalle poikkeuksellisesti kotona.
Anna-Liisa Prinkkala ja Kaarina Valtanen saavuttivat hopealitalin EKL sisäboccian parimestaruuskilpailussa 16 - 18.10.2023 Virroilla